2 juni 2009

Tack Astrid!

Trötter var namnet! Det var min natt inatt och det betyder att jag inte får sova ordentligt. Alice vaknade 5.20 och det första hon säger är: "Titta på Pippi mamma" Jaha, det var bara att kliva upp och värma välling, bänka henne i soffan och slå på DVD:n. Tack Astrid Lindgren för din underbara fantasi och tack för att du valde att filmatisera din verk! Som ni förstår är Pippi min räddning just nu. Alice är supernöjd med att ligga i soffan och få titta på film. Hon kan ligga helt stilla i 2 timmar! Skönt, då får jag en chans att sova också.

Idag blir det ingen tvättning som jag hade tänkt. Solen håller sig borta. Då blir det nog lite syjunta istället:) Kanske ska ge mig på t-shirtklänningen till Elsa? Vi får se vad det blir.

2 kommentarer:

  1. Det första man inser som förälder till barn under 3 år är att morgonbarnprogrammen inte visas enbart för ungarnas skull, utan snarare för att vi trötta föräldrar ska få lite lugn och ro på morgonkvisten! Jag tackar gud för barnkanalen =)

    SvaraRadera
  2. Haha! Jag håller med fullständigt!

    SvaraRadera