30 maj 2009

Åh underbara dag!

Idag har allt varit toppen! Soligt och allting flöt på fint.
Dagens loppisfynd:
  • vinrött och lila manchestertyg (wiihii)
  • köttbullsrullare
  • två 1-litersflaskor med vakuumkork (till saftkok lite senare i år)
  • ny kortlek (till stugan)
  • necessär till Alice
Jag fixade lite i trädgården också. Nu är jordgubbslandet klart och det blev så fint! Vi hade tydligen åtta plantor i det gamla, som jag grävde upp och planterade om. Fyllde på med lite jord och gödsel och ett lager med täckbark på toppen. Skönt att slippa ogräs!

Nu ska det bli skönt med lite snacks och Robinsonfinal. Har ingen favorit alls. Jag fattar bara inte hur deltagarna kan överleva utan mat. Jag hade slagit ihjäl alla andra och vunnit bara därför. Haha! Man vill inte träffa mig ashungrig för då förvandlas jag till en aggressiv grottmänniska :)

Imorgon blir det marknad och då ska det shoppas strumpor och ev kryddor. Åh jag längtar till den obligatoriska strömmingsmackan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar