30 juni 2009

Back in town

Yes då var man hemma igen. Skönt! Det var en innehållsrik resa. Midsommarfirande i stugan med släkten, hjälpa mamma med flytten och lite shopping hann vi också med. Solen stekte och svetten sprutade! Jobbig men rolig vecka, helt enkelt.

Vilken värme! Ja, egentligen ska jag inte klaga, jag har ju längtat efter den. Jag vill bada, jag älskar att bada! Det är en sån otroligt frihetskänsla med att bada. Jag känner mig viktlös, sval och avslappnad i vatten. Det är helt enkelt underbart! Jag kanske ska börja med vattenterapi? Finns det sånt?

Nu väntar en vecka med ganska tråkiga saker t ex tvättning, städning, betala räkningar...
MEN imorgon ska jag sola och bada! Hurra! Få se om LB tar ett litet dopp kanske? Haha, tror inte det men Alice och Elsa får jag nog med mig. Våra raringar! Dom är så söta tillsammans. Det är helt underbart att få barn samtidigt som sin bästis. Barnen blir också bästisar, mer eller mindre påtvingat av oss mammor. Haha! Dom passar så bra ihop. Leker och stojar tillsammans medan jag och LB kan slappa :) Annat var det förr när dom var små bebisar! Då kämpade vi oss igenom dagarna. Det var jobbigt. Tack LB för att du finns och för att du orkade och följde med mig genom den tiden! Det var otroligt starkt jobbat av dig! Det förstår jag nu i efterhand. Du är en underbar vän!

Jag blir lite sentimental på kvällarna nu för tiden. Kanske för att det är en ny tid nu i mitt liv. Jag är lycklig, nykär i min blivande man (man kan tydligen bli det?), njuter i nuet. Jag mår verkligen bra, förmodligen för första gången i mitt liv. Det är nog det som gör att jag blir lite sentimental.

...ibland är det skönt att skriva av sig.

Nu ser jag fram emot badet imorgon!
Tjoho!

1 kommentar:

  1. Ja, det var verkligen bra timing :-). Det är roligt för alla parter, både barnen och vi kan leka tillsammans.

    Bebistiden var verkligen en hård och kämpig tid för dig, men du kom igenom det. Nu är du 30 kilo lättare, nykär och lycklig. Det är det bästa som kunde hända för mig också (att du var stark och modig nog att få hjälp) och pressa dig upp ovanför ytan och vidare uppåt. Jag älskar när du är lycklig!

    SvaraRadera