29 maj 2009

Det bidde ingen klänning...

Det bidde ingen klänning. Det blev en morsdagpresent till Elsas mamma. Jag är så nöjd med den! Väldigt enkel att sy, ska berätta mer om den efter att hon har fått den.

Idag blev det inget sytt. Fredagar är vigda åt annat. Appropå vigd, vi gifter oss om 8 veckor!
Det närmar sig. Nu läll, som man säger i Edsbyn.
Igår klämde jag i mig en korsett hos en kompis, åh herregud säger jag bara! Hur kan man frivilligt ta på sig något dylikt? Det gick inte ens att hosta, har lite träningsvärk i lungorna idag!! På bröllopet vill jag kunna äta och dricka hur mycket jag vill och då går det inte att ha på sig en sån. Visst, jag fick värsta midjan med assnygga kurvor men det är inte värt det. Nä, det får bli en lite snällare variant med plastskenor så jag kan njuta på min bröllopsdag.

Nu ska jag leka kock/hemmafru och sno ihop en fredagslyxmiddag! Alice har beställt kyckling och då blir det så! Hon är för gullig, vår pratglada och bestämda tjej!

3 kommentarer:

  1. Jaså...spännande!

    SvaraRadera
  2. Och klockan är fixad. Bra!

    SvaraRadera
  3. Grattis till bröllopet!
    Vi gifte oss i höstas och det var den roligaste dagen i mitt liv så jag njuter med dig =)

    SvaraRadera