28 maj 2009

Hur ska det gå idag?

Just nu känner jag mig som en zombie, halvdöd. Alice sover skittaskigt om nätterna. Min hjärna känns som bomull och ögonen är rödsprängda. Haha, såg nästan bakis ut i spegeln. Men det som är positivt är att det är torsdag och loppisdags på Erikshjälpen. Tjoho! Alice och jag ska ta en tripp dit i eftermiddag. Få se om jag kan hitta något spännande.

Några projekt som jag håller på/ska börja med:
gräva jordgubbsland
rensa ogräs runt kullerstenen
bygga sittkistor till uterummet
sy kuddfodral
sy pippiförkläden till Alice och hennes bästis Elsa
sy babylapptäcken
sy barnklänningar av gamla t-shirts
sy barnkjolar av mormors gamla tyger

Japp, idag ska jag nog börja med en t-shirtklänning till Elsa.

5 kommentarer:

  1. Hello! Nu har jag hittat hit! Jättekul att du bröjat blogga. Lita på att jag kommer att bli en flitig bloggläserska. Det gick kanonbra för oss på Dollar och Elsa somnade nästan på en gång i vagnen :-). Nu ska jag lägga mig och vila lite jag också. Jag kan också tillägga att dina projekt uppskattas verkligen av oss som får ta del av dem :-). Tack tack och bock!

    SvaraRadera
  2. Jag tror inte att klockan är rätt inställd...

    SvaraRadera
  3. Här finns mönster på pippikläder:
    http://www.tradera.com/Sy-Pippi-klader-Tjolahopp--auktion_93194661
    /LW

    SvaraRadera
  4. Här är ett mönster på en sån koja som Du vill sy!
    http://www.tradera.com/Sy-ett-Lektalt-auktion_92614326
    /LW

    SvaraRadera
  5. Kul med mönster! Det måste jag kolla genast! Tack LW

    SvaraRadera